Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Kripto para borsaları için son tarih bu hafta: SPK zorunlu başvuru için neler yapılmalı?

Türkiye’de faaliyet göstermek isteyen kripto para borsaları için geri sayım başladı. Sermaye Piyasası Kurulu, kripto varlık hizmet sağlayıcılarının 30 Haziran 2025’e kadar başvuru yapmalarını zorunlu kılıyor.

“Trump, Fed’in başına geçecek ismi açıklayacak” iddiası piyasaları çalkaladı!

ABD Başkanı Donald Trump’ın, görev süresi 11 ay daha sürecek olan Fed Başkanı Jerome Powell yerine geçecek ismi belirlemek için harekete geçtiği öne sürüldü. Wall Street Journal (WSJ) kaynaklı habere göre Trump, yeni Fed başkanını eylül ya da ekim …

Milyonlarca emekçi ile emekli yılın ikinci yarısında düşük zam alacak: Milyonlar ‘açlıkta’ birleşti

Eğer ek artış yapılmazsa milyonlarca emekçi ile emekli, bu yılın ikinci yarısında düşük zam alacak. Milyonlarca yurttaşın ücret ve aylığı açlık sınırının altında kalmaya devam edecek.

TPAO, Libya’da sismik araştırma yapacak

Libya Ulusal Petrol Kurumundan yapılan açıklamaya göre, zapt, İstanbul’da TPAO Genel Müdürü Ahmet Türkoğlu ve NOC Yönetim Kurulu Başkanı Mesud Süleyman tarafından imzalandı. Bu kapsamda, TPAO, Libya’da 4 açık deniz blokunda jeolojik ve jeofizik …

AKP’den emekli aylığı açıklaması: En kısa sürede kamuoyuyla paylaşacağız

AKP’den emekli aylığı açıklaması: En kısa sürede kamuoyuyla paylaşacağız

Bakanlık satışını yasakladı: Temizlik ürünü raflardan toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, sağlığa zararı ürün tespitlerine devam ederken bugün bir temizlik ürününün tehlikeli olduğu gerekçesiyle toplatılmasına karar verdi.